Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Juadah di perhimpunan Mengbongkar Rahsia Perindu, RAMFC di Putrajaya

Saya dan chef Hana (isteri) mempunyai dua kumpulan rakan-rakan rapat. Kumpulan atau kelompok rakan-rakan yang pertama ialah dari kalangan staf dan bekas staf MIMOS Berhad dan Jaring Communications Sdn. Bhd. Kelompok ini sudah lama terbina dan sehingga sekarang saya terutamanya (walaupun sudah berhenti dari MIMOS dan Jaring) dan isteri sering bertemu dalam pelbagai aktiviti. Pastinya mereka sering sahaja meminta isteri sediakan juadah untuk santapan.

Kumpulan terbaharu pula terbina melalui Kelab Peminat Ramlee Awang Murshid (RAMFC) yang ditubuhkan sedikit masa dahulu. Saya dan isteri yang menjadi peminat tegar karya-karya novelis Ramlee Awang Murshid menganggotai kelab ini.

Sudah beberapa kali RAMFC mengadakan perjumpaan, mesyuarat dan sesi beramah mesra untuk ahli-ahli dengan kehadiran saudara Ramlee. Terkini RAMFC mengadakan satu perjumpaan atau perhimpunan yang dinamakan Membongkar Rahsia Perindu – Lepak Santai RAMFC yang diadakan di Taman Warisan Pertanian dan Taman Putra Perdana, Putrajaya pada 28 Februari 2009.

Saya dan isteri berbesar hati menyediakan beberapa juadah sebagai tanda sokongan kami untuk RAMFC. Termasuk dalam juadah khas ialah kek pulut kuning bersama rendang daging bagi meraikan ulang tahun perkahwinan saudara Ramlee dan isteri, Dayang Aminah binti Datuk Aliudin.

Hidangan lain ialah rendang ayam, nasi impit, samosa kentang dan teh tarik. Salah satu komen menarik diberikan oleh sahabat Ratu Sulaman dari Singapura, begini:
Abang Web dan sis chef Hana,

Terima kasih atas juadah yang sampai sekarang masih terasa keenakan dan kelazatan pulut kuning dengan rendang, samosa kentang yang menyelerakan.


Moga setiap kali ada gathering macam ini abg Web & sis chef Hana tak jemu menyantap kami semua degan sajian menyelerakan. Tidak akan ku lupa pulut kuning dan rendang.....heeemmmm best !! Marvelous !!
Cerita penuh di sini: Juadah dan ukhuwah di pertemuan Mengbongkar Rahsia Perindu, RAMFC di Putrajaya
Photobucket

Photobucket
(Gambar atas: Saya dan novelis Ramlee Awang Murshid di tiga lokasi dan acara yang berbeza. Novelis ini sudah sampai tahap selebriti, tetapi bersikap seorang Muslim yang patut dicontohi)

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.