Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Daging salai masak lemak cili padi di Taman Tasik Permaisuri

Tanggal 17 Oktober 2011, Lusiana Catering menyediakan satu menu istimewa iaitu masakan daging salai masak lemak cili padi (dua foto). Sesi katering itu berlangsung di satu bangunan ofis di Taman Tasik Permaisuri, Cheras, Kuala Lumpur.

Majlis doa selamat tersebut dihadiri oleh 100 tetamu yang turut merasa bubur kacang hijau yang kami sediakan. Pihak kami juga menyediakan servis kerusi dan meja.

Tiga foto di majlis berkenaan.
"Pelbagai pakej katering turut diperkenalkan oleh penulis, dari pakej katering untuk majlis kecil seperti minum pagi sehinggalah pakej untuk majlis perkahwinan. Cadangan menu juga turut dikongsi oleh penulis. Sememangnya amat menarik dan PERLU DIBACA oleh anda yang mempunyai keinginan yang tinggi untuk menceburi bidang perniagaan katering!

Menyajikan makanan dan minuman juga adalah satu seni, oleh itu penyajiannya juga harus dengan cara yang kreatif. Penghasilan makanan dan minuman yang berkualiti dan memuaskan hati pelanggan melibatkan beberapa peringkat iaitu pemilihan dan pembelian bahan mentah, memotong, memerap, menggoreng, memasak dan cara penyajian itu sendiri memerlukan perancangan yang rapi. Ini penting kerana sekiranya tersilap di mana-mana peringkat, makanan atau minuman kemungkinan akan basi dan tidak boleh dihidangkan. Rumit? Namun, itulah hakikatnya!

Turut menarik minat saya ialah petua memasak ikan patin dan petua untuk tidak meletakkan periuk panas (makanan baru dimasak) di atas lantai simen." (Komen Puan Linda Amri, Kota Kinabalu, Sabah, terhadap buku Buat Duit Dengan Katering yang diterbitkkan oleh PTS Professional Sdn. Bhd. Buku ini ditulis oleh peneraju Lusiana Catering)
Photobucket

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.