Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Majlis ramah mesra Aidilfitri Majlis Belia Selangor

Alhamdulillah, tanggal 12 Oktober 2008, bersamaan 12 Syawal 1429 Hijrah, saya selamat menyajikan makanan untuk majlis ramah mesra Aidilfitri Majlis Belia Selangor. Majlis yang dihadiri oleh lebih 500 tetamu diraikan dalam suasana penuh meriah dan semangat persaudaraan Islam bertempat di suatu lokasi di Petaling Jaya Selatan, Selangor.

Chef menyediakan pelbagai sajian yang, alhamdulillah, habis dijamah oleh tetamu yang hadir. Walaupun sajian yang agak ringan disediakan, tetapi beberapa tetamu memuji masakan chef, terutamanya mee soto dan rendang ayam.


Majlis Belia Selangor merupaka
n klien pertubuhan/korporat yang terkini yang mengambil perkhidmatan katering yang saya sediakan. Sebelum ini di bulan Ramadhan, saya mendapat tempahan dari Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Negeri Selangor, Shah Alam. Segala pujian dan syukur saya kembalikan kepada Allah, Tuhan yang maha pembuka jalan.


Bisnes membuat kek


Saya berkenalan dengan rakan baru di majlis ini. Rakan tersebut menyedi
akan pengat pisang sebagai salah satu menu yang dihidangkan. Bukannya dari katering saya, tetapi diminta bantuan oleh salah seorang pemimpin Belia 4B di situ sebagai menu tambahan.

Antara cerita yang kami kongsi ialah mengenai bisnes katering, dekorasi bunga dan pembuatan kek. Beliau bersama isteri menceburi bisnes menggubah bunga untuk pelbagai keperluan keraian. Salah seorang ahli keluarga beliau pula menceburi bidang pembuatan pelbagai jenis kek, dari kek pengantin sehinggalah kek cawan, termasuk mengusahakan penghasilan krim untuk kek.


Cerita rakan baru itu membangkitkan semangat saya dan chef. Dengan menumpukan bisnes pembuatan kek sahaja, kerabat rakan terse
but berjaya mengubah stail hidup, dari rumah kecil lokasi bisnes beroperasi, berjaya membina sebuah rumah banglo. Menurut beliau, semua ahli keluarga terlibat, termasuk anak-anak. Subhanallah, bisnes keluarga memang boleh berjaya.

(Gambar kek 1:
Lynn Hassan & kek 2: Maz Homemade. Sila kunjungi blog mereka untuk maklumat lanjut. Insyaallah, sedap kerana saya pernah merasainya)

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.