Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Kembara katering, mengurus rezeki anugerah Tuhan

Sejak menceburi bisnes perkhidmatan katering ini, kembara saya sekitar Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan kian rancak. Lantaran banyak jalan-jalan yang belum biasa dilalui, terutamanya di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Damansara dan Subang, saya sering tersesat. Mujur (nasib baik) saya dan chef sudah mengambil langkah ‘berjaga-jaga’, iaitu kami keluar awal dari biasa untuk lokasi berkenaan.

Kembara katering saya juga turut merangkumi Melaka iaitu Alor Gajah, Pantai Klebang, Cheng dan Teluk Mas.


Jika semasa bekerja di MIMOS Berhad dan Jaring Communications Sd. Bhd dahulu, saya acap kali, sekali dalam sebulan, keluar dari Kuala Lumpur untuk bertugas di negeri-negeri lain. Kini lain sekali. Saya keluar juga ke negeri lain, tetapi itu untuk percutian bersama keluarga dan rakan-rakan.


Salah satu hikmah bagi saya sepanjang menceburi bisnes katering ini ialah masa lebih banyak terluang untuk keluarga. Rezeki pula semakin murah, dan insyaAllah berkat. Dan masa untuk mencari cinta Allah juga turut lapang dan mudah.


Pada peringkat permulaan, emak saya sendiri agak tidak bersetuju apabila saya berhenti bekerja makan gaji. Kini tidak lagi, malah emak sentiasa mendoakan kejayaan saya dan isteri. Alhamdulillah, segala puji saya kembalikan kepada Tuhan.
Photobucket
Setakat entri ini ditulis, untuk bulan Januari 2009, saya sudah menyediakan sajian bagi tiga klien korporat iaitu Jobstreet.com Sdn Bhd, Pest Control Association Malaysia dan Commerce Dot Com Sdn. Bhd. Saya juga menerima beberapa tempahan bagi klien persorangan.

Photobucket
Selamat Tahun Baru Cina 2009 untuk semua rakan dan klien Cina.
Berkaitan: Kelana katering; Kuala Lumpur, Putrajaya, Jinjang dan Shah Alam

(Gambar: Beberapa sesi katering yang pernah dijayakan)

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.