Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Sorotan Katering Hari Raya Fitrah atau Aidilfitri

Alhamdulillah, tidak berapa lama lagi umat Islam seluruh dunia bakal meraikan hari kemenangan. Setelah sebulan berpuasa, kita dianugerahkan Allah dengan sambutan hari raya Fitrah atau lebih dikenali sebagai Aidilfitri.

Di sini saya ingin menyorot beberapa majlis keraian Aidilfitri tahun lepas buat tatapan para sahabat dan klien yang dihormati. Justeru itu, saya kini membuka sebut harga untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini, insyaAllah.

Majlis ramah mesra Aidilfitri Tenaga Switchgear Sdn. Bhd diadakan di premis syarikat di Kota Damansara, Selangor pada 18 Oktober 2008 (18 Syawal 1429 Hijrah). Menu yang dihidangkan pelbagai, antaranya ialah nasi beryiani, lemang, mee dan bihun soto, laksa johor, spaghetti bolognese, sate, kepak ayam bakar, kuih muih raya, ais krim, ABC dan cendol, dan lain-lain.

Photobucket

Baca lagi: Majlis rumah terbuka Aidilfitri Tenaga Switchgear berwarna peach

Gambar-gambar di sekitar majlis Aidilfitri dan Deepavali di premis klien di Shah Alam, 23 Okt. 2008, dari lewat petang hingga malam.

Photobucket

Baca lagi: Majlis Aidilfitri dan Deepavali.

Alhamdulillah, tanggal 12 Oktober 2008, bersamaan 12 Syawal 1429 Hijrah, saya selamat menyajikan makanan untuk majlis ramah mesra Aidilfitri Majlis Belia Selangor. Majlis yang dihadiri oleh lebih 500 tetamu diraikan dalam suasana penuh meriah dan semangat persaudaraan Islam bertempat di suatu lokasi di Petaling Jaya Selatan, Selangor.

Chef menyediakan pelbagai sajian yang, alhamdulillah, habis dijamah oleh tetamu yang hadir. Walaupun sajian yang agak ringan disediakan, tetapi beberapa tetamu memuji masakan chef, terutamanya mee soto dan rendang ayam.

Pada 1 November 2008, saya mengadakan majlis keraian Aidilfitri dan sambutan ulang tahun pertama anak bongsu, Rayyan Hisyam. Justeru kerana sepanjang bulan Syawal saya sibuk dengan urusan katering dan majlis Aidilfitri klien di banyak lokasi, maka tiada kesempatan. Ulang tahun pertama Rayyan pun agak terlewat diraikan.

Walau apapun, majlis yang diadakan di sebelah malam berjalan dengan seadanya. Ramai juga sahabat dan ahli keluarga yang sudi datang. Segala puji saya kembalikan kepada Allah.

Saya dan chef berbesar hati kerana novelis thriller nombor wahid Malaysia, saudara Ramlee Awang Murshid, sudi memenuhi undangan saya ke rumah. Ramlee antara tetamu yang paling awal tiba ke teratak saya. Beliau tidak pernah tidak membawa isteri dan anak tersayang bersama-sama. Alhamdulillah, sajian makanan chef mendapat perhatian dari Ramlee, Puan Dayang Aminah dan adik Aizuddin.

Photobucket

Baca lagi: Keraian Aidilfitri dan sambutan ulang tahun kelahiran yang terlewat

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.