Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Kelana Jaya dan majlis bertunang

Photobucket
(Layanan VIP di majlis Akademi Sains, 19 Jun 2008)


Untuk minggu pertama bulan Julai 2008, saya dan chef agak ‘bimbang’ kerana setakat hari Ahad lepas (29 Jun), masih belum ada sebarang pesanan katering. Ini disebabkan kerana beberapa sebut harga yang dihantar tidak mendapat sebarang pengesahan dari klien.


Namun, alhamdulillah, pada hari Selasa (1 Julai) saya menerima pengesahan empat pesanan katering untuk empat hari berturut-turut. Katering tersebut ialah untuk hari Khamis hingga Ahad (3 – 6 Julai 2008). Dua hari (4 & 5 Julai) adalah dari klien korporat dan dua hari yang lain dari klien persorangan.


Pada hari ini (Ahad) saya ke Damansara Utama untuk katering majlis pertunangan. Pada mulanya saya agak risau akan ada sekatan jalanraya lantaran perhimpunan di Kelana Jaya. Saya menggunakan Lebuh Raya Persekutuan dan Kerinci Link menuju ke rumah klien. Elok pula jalan, lancar!


Manusia merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya Allah itu perancang yang Maha Adil. Pasukan saya sampai ke rumah klien di Damansara Utama awal, seperti mana yang saya harapkan. Jadi semua persiapan berjalan lancar tanpa sekelumit masalah. Sekali lagi, syukur ke hadrat Tuhan.


Keluarga saudari Azura (bakal mempelai) dan kedua ibu-bapanya berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh pasukan saya. Bapanya meminta maaf kepada saya jika ada sebarang kekurangan. Terbalik kan? Sepatutnya saya yang perlu meminta maaf atas kekurangan, jika ada.


Terima kasih cikgu Asmah dan saudari Azura. Hari langsung nanti, jemputlah kami lagi!

Dan ucapan terima kasih juga saya ingin sampaikan kepada Puan Lynn di Sungai Buloh, guru kek cawan (http://lynnhassan.fotopages.com), di atas recommendation katering saya kepada keluarga Azura.

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum wbt

saudara web sutera

sila hubungi saya segera

saya mencari caterer

YM saya adalah musangb

Emel saya di musangb@yahoo.com

terima kasih

Anonymous said...

Sdr Minah Kaypoh,

Terima kasih atas pertanyaan perkhidmatan katering. Nanti kita bincang, insyaallah.

SUMAYYA FOODS & CATERING.