Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Buku: Jejak Usahawan Bisnes Katering

JEJAK USAHAWAN | Baca kisah pengalaman, Tuan Hizamnuddin Awang, a.k.a. Tuan Web Sutera meninggalkan kerjaya untuk mengharungi dan begelumang dalam dunia bisnes katering. Nostalgia pahit manis yang memukau dan menawan hati.

Pendedahan berani dan terus terang. Langkah demi langkah dalam membina perniagaan bidang penyediaan makanan. Semuanya dalam sebuah buku berjudul Buat Duit dengan Katering.

Tip Katering | Pesanan atau tugasan katering di saat-saat akhir, seperti dalam tempoh dua atau tiga hari bagi jumlah 500 pax ke atas, harus diambil dengan operasi tuntas. Saya banyak kali menghadapi situasi sebegini.

Kuatkan minda dan ranca
ng jadual operasi terbaik kita. Salah satu kebaikan primer ialah klien dapat diyakini bahawa kita boleh melaksanakannya, walaupun di saat-saat akhir. Reputasi bisnes kita akan meningkat, insya-Allah.

Photobucket

Foto-foto: Sesi katering di JARING Communications Sdn. Bhd. pada 15 Mei 2012.

Photobucket
Photobucket

2 comments:

catering in manila said...

It looks very successful event wish someone can translate this in English.Anyway,I enjoyed seeing you photos keep sharing!

zonia

Web Sutera said...

Hi Zonia,

Many thanks for your visit. Really appreciate your acknowledgement and comment. Just copy the story and use Google Translate, from Malay to English. :-)

SUMAYYA FOODS & CATERING.