Jumlah minimum pesanan ialah 40 pax (kepala) dan maksimum 500 pax. Kami membuka tempahan untuk kawasan Mantin, Seremban, Senawang, Nilai, Pajam, dan kawasan berhampiran bagi Negeri Sembilan. Manakala Selangor akan merangkumi Beranang, Semenyih, Dengkil, Kajang, Cheras, dan kawasan sekitar. SUMAYYA FOODS & CATERING (sebelumnya dikenali sebagai Lusiana Catering). Tel/WhatApps:016-220 6876

Katering untuk Tengku Bendahara Pahang di Ampang, Selangor


Alhamdulillah. Daripada empat servis katering berbuka puasa Ramadan 1432 Hijrah, saya sempat merakamkan salah satunya yang sangat menarik untuk diceritakan.

Sesi berbuka puasa bersama anak-anak yatim berlangsung pada 28 Ogos 2011 di suatu dewan di Ampang Hilir, Selangor. Hosnya ialah Tengku Bendahara Pahang, YAM Tengku Abdullah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar.

Di samping berbuka puasa dengan juadah sajian Lusiana Catering, anak-anak yatim itu juga menerima duit Hari Raya Aidilfitri. Dua orang anak saya yang turut bersama juga menerima angpau masing-masing. Toh Puan Habibah yang mencari anak-anak yang tidak beratur menerima duit raya memberikannya.

Saya katakan menarik bukannya justeru pemberian angpau raya tersebut, tetapi semua para hadirin bersolat Maghrib, Isyak dan sunat Tarawikh secara berjemaah di dalam dewan tersebut. Tengku Abdullah mengusap kepala anak-anak yatim dan mengambil sendiri beberapa jenis sajian untuk meja anak-anak yatim itu. Inilah yang sepatutnya. Alhamdulillah.

Selain daripada menyediakan sajian, Lusiana Catering juga menyediakan servis pemasangan meja, kerusi dan penyediaan set VIP. Saya senaraikan menu berbuka puasa di bawah berserta beberapa foto yang dirakam.
MENU

Kurma

Bubur cha-cha
Kuih talam suji

Samosa kentang
Kek butter mini + jem
Minuman: Teh O ais limau, Sirap bandung, Teh tarik & Kopi O
Tambahan: Air mineral (VIP)

Nasi putih
Bihun goreng Siam
Ayam goreng berempah
Sambal tumis udang
Ikan tenggiri asam pedas
Sayur campur
Ulam-ulaman + sambal belacan
Ikan masin
Tambahan: Ulam petai & jering (VIP)


Menu tambahan meja VIP ialah ikan kembung bakar bersama kuah asam.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

No comments:

SUMAYYA FOODS & CATERING.